Proiect didactic

Unitatea de învăţământ : SAM Vetrisoaia
Jud. Vaslui
Profesor: Roman Vergil
Clasa: a IX-a
Data: 21.10.2010

 

 

 

PROIECT DE LECŢIE


Modulul : M II – STUDIUL MATERIALELOR
Lectia: PRORIETATI MECANICE ALE METALELOR
Scopul lecţiei: Asimilare de noi cunoştinţe
Tipul lecţiei: mixta
Unitatea de competenţă : materiale specifice constructite de masini


Competente specifice
CS1 – Stabileste legatura intre materialele metalice , structura si proprietatile lor


1.      COMPETENŢE DERIVATE :
CD1 – Definirea proprietatilor mecanice
CD2 – Rolul cunoasterii proprietatilor mecanice in constructia de masini
CD3-  Exemplificarea de  piese care pentru obtinerea  sa tinut seama de proprietatile mecanice
CRITERII DE PERFORMANŢĂ :
            C1:a)Identificarea unor materiale dupa proprietatile mecanice
                  b) Recunoasterea unor solicitari
                  c) Ordonarea unor materiale dupa duritate

STRATEGII DIDACTICE

1. Metode didactice: dialogul, conversaţia euristică, explicaţia ştiinţifică, observarea dirijată, analiza comparativă, exerciţiul.
2. Mijloace de învăţământ: manuale, fisa de lucru. videoproiector
3. Forme de organizare a învăţării: activitate frontală, activitate pe grupe, activitate individuală.



Nr.
crt.
ETAPELE LECŢIEI
ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE
FORME DE ORGANIZARE A ÎNVĂŢĂRII
TIMP
RESURSE
EVALUARE
ACTIVITATE DESFĂŞURATĂ DE PROFESOR
ACTIVITATE DESFĂŞURATĂ DE ELEVI
METODE
MIJLOACE
1.
Organizarea clasei
- salutul, scurtă conversaţie de acomodare, verificarea prezenţei, anunţarea activităţii ce urmează a se desfăşura.

- răspund solicitărilor profesorului.

activitate frontală
2’

-conversaţia
- dialogul
condiţiile materiale şi ambientale din cabinetul de specialitate

Observaţia curentă sistematică
2.
Verificarea cunoştinţelor din lecţia precedentă

- verifică nivelul de cunoştinţe dobândite în lecţia anterioară prin adresarea următoarelor întrebări:
 - care sunt proprietatile
 mecanice
- ce este duritatea
- ce metode de determinare cunoasteti
- in ce consta determinarea duritatii
- in ce se exprima durtatea


- îşi concentrează atenţia asupra activităţii din clasă.
-ascultă întrebările , îşi formulează răspunsurile şi participă la dialogul iniţiat de profesor
-completează eventualele răspunsuri formulate greşit sau incomplet de colegi
Sunt atenţi la completările făcute de profesor


activitate frontală









activitate
individuală
activitate frontală
10’


- conversaţia euristică

- problematizarea

- analiza comparativă

-observaţia dirijată

- exerciţiul

explicaţia


Manualul
fisa de lucru

Examinare orală

Observaţia curentă sistematică

Investigaţia



Examinare scrisă
Observare sistematică











3.









Transmiterea/ asimilarea noilor cunoştinţe

- captează interesul elevilor pentru lecţia nouă.
- anunţă titlul lecţiei şi obiectivele urmărite.
-Defineşte elasticitatea si plasticitatea
- da exemple de materiale elastice si materiale plastice
- defineste rezistenta mecanica
- defineste tenacitatea
- enumera principalele solicitari la care sunt supuse organele de masini
defineste rezilienta  si rezistenta la oboseala
- da exemple de organe de masini  si enumera propritatile de care se va tine seama in realizarea lor




 sunt atenţi la noţiunile predate;
redescoperă conduşi de profesor cunoştinţe dobândite la alte discipline;
- iau notiţe.
- urmăresc prezentarea profesorului
- colaborează cu profesorul





activitate frontală activitate frontală
25’

-conversaţia
-observarea dirijată
-învăţarea prin descoperire
-explicaţia

-studiu de caz
-problematizarea
 caiete de notiţe
manualul
fisa de lucru
videoproiector
Examinare orală
Observaţia curentă sistematiă a elevilor Investigaţia

4.

Fixarea şi consolidarea conţinuturilor predate.
Realizarea conexiunii inverse


-distribuie fisele de evaluare
- verifică prin întrebări frontale modul de receptare a noilor cunoştinţe

- rezolva fisele de evaluare

- se concentrează şi răspund la întrebări



activitate frontală
10’

dialogul
conversaţia
explicaţia
observarea dirijată

caiete de notiţe
 manual
fisa de lucru

Examinare orală
Investigaţia
Observarea curentă sistematică
5.
Încheierea activităţii

- comunică rezultatele asupra fiselor de evaluare
- face aprecieri asupra lecţiei.
- evidenţiază elevii activi
acordă note, le motivează şi consultă clasa privind justeţea aprecierilor


- sunt atenţi la aprecierile profesorului şi aşteaptă cu nerăbdare notele
- îşi manifestă deschis şi liber părerea



activitate frontală
3’



expunerea
explicaţia
conversaţia



 caiete de notiţe

 catalog


Observaţia curentă sistematică a elevilor

Investigaţia



FISA DE EVALUARE


            I.          Utilizand datele din tabelul de mai jos ordonati descrescator, in functie de duritatea lor, materialele date:


Metal/aliaj
Alama
Aluminiu
Cupru
Duraluminiu
Fier
Litiu
Otel
Plumb
Duritate(HB)
60¸150
25
35
110
70
0,6
100¸650
4

           
Ordonare in functie de duritate

1

2

3

4

5

6

7

8
Denumire material










II.                 Completati rebusul de mai jos astfel incat sa obtineti pe linia A-B cuvantul ce indica un tip de proprietati ale materialelor metalice:
1.      Metal usor, plastic cu duritate mica
2.      Proprietatea metalelor de a se opune actiunii fortelor exterioare care tind sa le deformeze sau sa le rupa
3.      Proprietatea corpurilor de a se deforma sub actiunea unor forte exterioare relativ mici si de a-si reveni dupa ce fortele nu mai actioneaza.
4.      Proprietatea corpurilor de a se deforma sub actiunea unor forte exterioare relativ mari si de a ramane deformate permanent si dupa ce fortele nu mai actioneaza.
5.      Proprietatea materialelor metalice de arezista la socuri mecanice
6.      Proprietatea metalelor si aliajelor de a se opune patrunderii in masa lor a altor corpuri, care tind sa le deformeze suprafata.
7.      Piesa( organ de masina) care are elasticitate mare
8.      Proprietatea metalelor de a rezista mai mult timp la diferite eforturi, deformându-se mult înainte de rupere.



            1













3
2
























                      4
























          6










7









   8












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu